środa, 11 lutego 2015

Kampania Add Friend!

Obrażanie innych za pomocą różnych portali społecznościowych jest teraz powszechne wśród młodzieży. Zwykle są to puste słowa, ale niektóre osoby biorą je sobie do serca. Disney Polska przyłączyło się do akcji, która ma zapobiec hejtowaniu! 


Disney aktywnie uczestniczy w sieci oraz angażuje w różne działania swoich odbiorców. Temat hejterstwa jest jednym z największych problemów młodych ludzi w Internecie. Niestety mało kto zdaje sobie z tego sprawę. Kampania „Dodaj znajomego” powstała, aby uświadomić młodzieży negatywne skutki hejterstwa i zachęcić do przeciwstawienia się niewłaściwym zachowaniom w sieci.
Hejtowanie to jeden, choć niejedyny, objaw cyberprzemocy. Z badań przeprowadzonych przez Fundację Dzieci Niczyje – w ramach projektu EU NET ADB (Włodarczyk, 2013) – wynika, że 40% młodych ludzi w wieku 14–17 lat spotkało się w internecie z przejawami mowy nienawiści w formie obraźliwych komentarzy czy dyskusji na forach. W grupie wiekowej 16–17 lat odsetek ten wynosił 45%.
W ramach kampanii społecznej “Dodaj znajomego” Disney kieruje swój przekaz zarówno do hejterów, jak i hejtowanych. W spocie telewizyjnym emitowanym na kanałach Disneya opowiada historię dwojga sympatycznych nastolatków, którzy biorą udział w zaaranżowanym castingu. Nie wiedzą o tym, że scenariusze, które mają przeczytać powstały na bazie ich internetowej dyskusji...
Kampania w telewizji wsparta jest działaniami w szkołach, w których dzieci analizują zachowania bohaterów reklamy i uczą się, jak powinny zachowywać się w sieci. Całej akcji towarzyszy konkurs z nagrodami na przygotowanie słów piosenki pt. #dodajprzyjaciela, o tym jak zamienić hejterów w kumpli.

Obejrzyjmy zatem wideo, które jest publikowane na kanałach Disneya.

Pewnie niektórzy z Was, również natrafiają na mniej uprzejmych ludzi w internecie. Może czasami Wam zdarzy się powiedzieć coś, co mogłoby urazić innych. Przyjrzyjmy się zatem zasadom antyhejterowskim, które powinny umilić nam przebywanie w sieci.

Zasady antyhejtowe


1. Zastanów się zanim odpowiesz na hejterski komentarz. Nie daj się ponieść emocjom, nie odpowiadaj pod wpływem chwili.
2. Jeżeli bardzo się złościsz, napisz odpowiedź, a potem weź głęboki oddech i skasuj ją.
3. Nie odpowiadaj agresją na agresję. W ten sposób jedynie prowokujesz hejtera do dalszego obrażania.
4. Nie lajkuj, nie udostępniaj hejterskich komentarzy. W ten sposób jedynie zwiększasz ich zasięg.
5. Jeżeli możesz kasuj nienawistne komentarze.
6. Zgłaszaj hejt i mowę nienawiści korzystając z opcji dostępnych na forach lub w mediach społecznościowych.
7. Nie każda krytyka to hejt. Odróżniaj hejt od konstruktywnej krytyki.
8. Gdy coś ci się nie podoba lub denerwuje, wyraź to kulturalnie, nie hejtuj.
9. Nie rezygnuj z tego, co robisz, myślisz i mówisz tylko ze względu na hejetrów.
10. Jeżeli nie możesz poradzi ć sobie z hejterem, zgłoś to osobie zaufanej lub zadzwoń do telefonu zaufania: 116 111.

Żeby zachęcić młodzież do przyłączenia się do kampanii Disney zorganizował konkurs, a o to nagrody, które czekają na zwycięzców.
Konkurs polega na napisaniu przynajmniej 3-zwrotkowej piosenki pod tytułem #dodajznajomego. Na wykonanie zadania macie dużo czasu, albowiem aż do 30 kwietnia. 
Więcej informacji o kampanii i konkursie znajdziecie TUTAJ
Co sądzicie o całej akcji?

3 komentarze:

  1. Czemu nie ma tłumaczeń?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj już było tłumaczenie 61 odcinka. Przecież dziewczyna nie będzie dodawać po 5 streszczeń dziennie ;)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń