środa, 16 września 2015

[Wywiad] Sofia Carson o pracy na planie filmu "Następcy".


Niedaleko pada jabłko od jabłoni…? Aktorkę Sofię Carson coś łączy z jednym z najgroźniejszych czarnych charakterów w historii Disneya – gra ona córkę Złej Królowej w nowym filmie Disney Channel, Następcy! Spotykamy się z amerykańską aktorką, aby zdobyć poufne informacje na temat jej magicznej roli w filmie roku produkcji Disneya! Wejdź z nami w magiczny świat...

Jak opisałabyś grana przez siebie postać?
Gram Evie, córkę Złej Królowej z Królewny Śnieżki. Evie wychowała się na dalekiej wyspie znanej jako Wyspa Potępionych. Wychowywana przez swoją matkę, Evie dorastała w przekonaniu, że zewnętrzne piękno jest najważniejsze, a tym, co definiuje człowieka, jest odbicie w lustrze! Zła Królowa nauczył Evie, że Książę był jej jedyną szansą na szczęśliwe życie. Nie mając do wyboru innej wizji świata, Evie wierzyła swojej matce. Tak, jej jedynym celem w życiu stało się być piękną, aby być godną Księcia. Ale, jak okazuje się w filmie, Evie kryje w sobie o wiele więcej tajemnic, niż widać na pierwszy rzut oka...

Co dzieje się z Evie w Następcach? 
Evie udaje się do magicznego królestwa Auradon wraz z Mal, Jayem i Carlosem. Tam obiera misję, aby odnaleźć swojego Księcia, który dałyby jej upragnione szczęście. Jednak wkrótce po spotkaniu Księcia zdaje sobie sprawę, że jej matka cały czas się myliła! Evie nie potrzebuje księcia, aby być szczęśliwą. I, co ważniejsze, zdaje sobie sprawę, że jest warta o wiele więcej niż jej odbicie w lustrze. Jest silna, inteligentna, jest sobą – i to w zupełności wystarczy.

Jak znalazłaś się w obsadzie filmu? 
To dość długa historia! Kilka miesięcy po gościnnym występie w odcinku Austin i Ally byłam na przesłuchaniu do roli Audrey – dziewczyny Księcia Bena – w nowym, ściśle tajnym filmie Disney Channel – tak tajnym, że nie znaliśmy nawet jego tytułu! Ku mojej ogromnej radości, po rozmowie otrzymałam telefon zwrotny! Jednak kilka dni po moim castingu powiedziano mi, że niestety nie dostałam tej roli... Więc dalej chodziłam na przesłuchania. Dwa miesiące później byłam na przesłuchaniu do roli w Liv i Maddie. Po czwartym telefonie Disney zadzwonił do mojego agenta z zapytaniem, czy chciałabym wziąć udział w przesłuchaniu do roli Evie w Następcach! Nie mogłam w to uwierzyć... Następnego dnia weszliśmy na 21. piętro biura Disney Channel – i moje marzenie marzenie się spełniło! I tamtej pory moje życie zmieniło się na zawsze.


Jak wyglądały przesłuchania do filmu? 
Mój casting trwał około trzech godzin! Po pierwsze, musiałam zapoznać się ze scenariuszem – oczywiście tajnym – który okazał się absolutnie niesamowity. Potem miałam troche „popracować” z Kennym Ortegą! Tłumaczył mi, jak zagrać Evie. Grałam, tańczyłam, śpiewałam. Potem poznałam Dove Cameron i BooBoo, którzy mieli już role Mal i Jaya. Mieliśmy odczytać wspólnie fragment scenariusza, aby przetestować poziom „chemii” między name na ekranie. Kenny improwizował dla nas różne sceny, stworzył nawet ze mnie i z Dove duet, który miał coś spontanicznie zaśpiewać! To przesłuchanie było wspaniałe.

Jesteś fanką baśni i bajek? 
Dorastałam na bajkach Disneya! Spędzałam całe dnie, tańcząc i kręcąc się wokół domu, marząc o byciu jedną z księżniczek Disneya. Najbardziej lubiłam Bellę z Pięknej i Bestii. Była pierwszą księżniczką z brązowymi włosami i brązowymi oczami (jak ja!). Przebierałam się za Bellę każdego roku na Halloween! W bajkach i baśniach jest coś pięknego. Piękna jest wiara w to, że można żyć długo i szczęśliwie. Myślę, że bajki dają nam właśnie tę nadzieję.
 
Jak spodobało ci się odgrywanie czarnego charakteru w Następcach? 
To był wspaniały czas! Przede wszystkim czarne charaktery mają najfajniejsze, najdziwaczniejsze stroje. Evie w szczególności miała spektakularną garderobę! Tak, miałam dużo zabawy, przebierając się w rzeczy Evie. Jednak zdecydowanie najfajniejszą rzeczą w odgrywaniu roli czarnego charakteru jest ożywianie tajemnicy, która kryje się za każdym złoczyńcą. Evie to postać wielowymiarowa, jest w niej o wiele więcej tajemnic niż można by się spodziewać na pierwszy rzut oka… Zresztą, sami się przekonacie!

Opowiedz nam nieco więcej o garderobie Evie. Co najbardziej w niej lubiłaś? 
Chciałabym, żeby moja szafa wyglądała tak jak szafa Evie! Kocham jej styl. Jest on spektakularnym połączeniem elementów rockowych i typowo dziewczęcych. Garderoba Evie jest przede wszystkim inspirowana wyglądem jej matki. Kolorem Evie jest niebieski, tak jak Złej Królowej. Evie zawsze nosi do sukienki lub spódnicy skórzaną pelerynę, inspirowaną stylem matki. Nosi też czerwony rubin, taki sam jak rubin matki. Symbolem Evie jest korona, nawiązanie do korony królewskiej jej matki. Jej biżuteria również jest inspirowana kształtem korony. Evie nosi nawet torebkę w kształcie skrzyni, w jakiej Zła Królowa trzymała serce Śnieżki! Garderoba Evie jest więc zmodernizowaną wersją wyglądu Złej Królowej. Kocham każdą część tej garderoby!


Co było dla ciebie największym wyzwaniem w tym filmie?
Największym aktorskim wyzwaniem była gra na zielonym tle. W filmie jest wiele niesamowitych efektów specjalnych, więc musieliśmy często grać na zielonym ekranie, który pozwala dodać dowolne efekty wizualne w tle. Na zielonym ekranie wszystko jest zależne od twojej wyobraźni. Musisz stworzyć świat w swoim umyśle i się w nim poruszać, tak jakby był realny! To było niesamowicie ważne doświadczenie.
  
Jak pracowało ci się z gwiazdą Liv i Maddie – Dove Cameron?
To było niesamowite, pracować z tak niezwykle utalentowaną aktorką, jaką jest Dove Cameron. Każdego dnia czegoś się od niej uczyłam! Ona naprawdę dystansuje nas wszystkich. Dove i ja większość scen nagrywałyśmy razem. Mamy z planu wspaniałe wspomnienia!


A jak pracuje się z Kennym Ortegą? 
Kenny Ortega to geniusz. Miał wizję tego filmu i nie spoczął, dopóki nie wcielił jej w życie. Jego praca była nieustającym dążeniem do doskonałości. Jestem wielką fanką Kenny’ego z czasów jego pracy z Michaelem Jacksonem, i oczywiście jako reżysera niesamowitego High School Musical! To naprawdę było moje marzenie, pracować pod kierunkiem genialnego Kenny’ego Ortegi.

Do kogo skierowani są Następcy? 
Piękno tego filmu polega na tym, że jest on skierowany do każdego, niezależnie od wieku. Następcy połączą pokolenia! Nieważne, czy jesteś dziadkiem, rodzicem, nastolatkiem lub dzieckiem – bajki są uniwersalne, stanowią one część dzieciństwa każdego człowieka! Dlatego Następcy zgromadzą przed telewizorem całe rodziny.

PREMIERA FILMU NASTĘPCY JUŻ 18 WRZEŚNIA O 18:00
TYLKO W DISNEY CHANNEL! NIE PRZEGAP!

0 komentarze:

Prześlij komentarz