niedziela, 22 czerwca 2014

[KuchniaAngie] Ciasteczka

Dziś mam dla Was kolejny przepis Angie. Tym razem jest to przepis na ciasteczka.  Zapraszam!


Witaj przyjaciele, dziś czuję się trochę "w miłości, bo ktoś zostawił mi piękny bukiet kwiatów pod drzwiami! I te kwiaty zainspirowały mnie do przygotowania nowej receptury: ciastka w kształcie serca są przedstawione tak, jakby były kwiatami.


Składniki:


Oto, co trzeba do moich słodkich ciastek:
  • 500g kruchego ciasta
  • 10 drewnianych wykałaczek
  • cukier puder
  • trochę marmolady
  • barwniki spożywcze
  • lukier królewski
Przygotowanie:

Najpierw włączyłam piekarnik na 160°. Kruche ciasto rozwałkowuję podsypując mąką aby się nie przykleiło. Ciasteczka wycinamy foremką w kształcie serca. układamy na blasze z pergaminem. W końcówke serca wkładamy wykałaczki. Pieczemy przez 25 minut. Uważajcie aby się nie poparzyć, szczególnie najmłodsi!

 Czy wiesz jak zrobić lukier królewski? Cukier puder, kilka kropel soku z cytryny i jaja. Proste, prawda? Tymczasem gdy ciasteczka ostygną lukier dzielimy na 3 miski i dodajemy 3 kolory barwników. Aby ozdobić ciastka potrzebujesz rękawa cukierniczego. Jeśli go nie masz: weź torebkę, napełnij ją, odetnij róg. Posmaruj ciastka marmoladą.  Udekoruj według uznania. Zajęło mi to trochę czasu ale warto! 
Do zobaczenia w następnym przepisie! 




0 komentarze:

Prześlij komentarz